Anpassa samtyckesinställningar

Vi använder cookies för att hjälpa dig att navigera effektivt och utföra vissa funktioner. Du hittar detaljerad information om alla cookies under respektive samtyckeskategori nedan.

De cookies som är kategoriserade som "Nödvändiga" lagras i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att möjliggöra de grundläggande funktionerna på webbplatsen.... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ett tåg i tunnelbana

Vi uppdaterar typritningar för Stockholms tunnelbanenät

Vi uppdaterar typritningar för Stockholms tunnelbanenät

Arkivet med SL:s ritningar sträcker sig från 1950-talet till idag och kvaliteten varierar mellan allt ifrån handtuschade ritningar till dagens digitala versioner. Vi har fått i uppdrag att se över typritningarna för de delar som berör bana, el, signal och tele (BEST) för att säkerställa att allt blir konsekvent och korrekt.

-T-banan har sett likadan ut i många år, men nu bygger SL ut den på flera platser i regionen. Därför passar de på att göra en översyn av ritningarna. Uppdraget går ut på att uppdatera befintliga handlingar, ta fram kompletterande handlingar samt att kravställa inom BEST elsystem, säger PatrikLundqvist, som har flera års erfarenhet av just projektering inom t-banenätet.

En typritning redovisar en viss teknisk lösning som återkommer på flera ställen och syftet med den är att säkerställa att det ser ut på samma sätt överallt för just den tekniska lösningen. Det är Trafikförvaltningen inom Region Stockholm som är uppdragsgivare och Patrik Lundqvist blir ansvarig för projektet hos oss.

Varje dag reser närmare 900 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken i Stockholm. Trafikförvaltningen ansvarar för den allmänna kollektivtrafiken som avser SL-trafiken, det vill säga resor med tunnelbana, buss, pendeltåg, lokalbana och pendelbåt. Trafikförvaltningen är en del av Region Stockholm.

 

Dela artikeln på sociala medier

Rekommenderade artiklar